Oglaševanje

Zveza za avtošport: dirka na Jesenicah, kjer so bili poškodovani trije gledalci, je bila "nelegalna"

Dirka Hrušica
Foto: Posnetek zaslona, IG

Po tem ko so bili na sobotni avtomobilistični dirki Hrušica Hillclimb poškodovani trije gledalci, v katere je priletel eden od avtomobilov, se postavlja vprašanje, kako je bilo na prireditvi poskrbljeno za varnost. Na nacionalni panožni Zvezi za avtošport Slovenije so se od prireditve "strogo distancirali" in poudarili, da je bila po njihovem mnenju nelegalna, organizator pa jih ni zaprosil za dovoljenje, čeprav bi to moral storiti. Eden od organizatorjev medtem pojasnjuje, da so gledalce z nevarnega odseka, kjer se je zgodila nesreča, pred dirko odstranili.

Oglaševanje

V soboto je na gorsko-hitrostni dirki Hrušica Hillclimb 2025 voznika avtomobila zaneslo s ceste, ob čemer se je zaletel v gledalce, ki so stali ob vozišču. Poškodovane so bile tri osebe, ki so stale ob cesti, od teh ena huje. Avtomobil je zdrsnil po gozdnem pobočju, voznik pa k sreči ni bil poškodovan.

Na nacionalni panožni Zvezi za avtošport Slovenije (AŠSLO) so se od prireditve "strogo distancirali" in poudarili, da je bila po njihovem mnenju nelegalna.

Oglaševanje

Dirka Hrušica
Foto: Posnetek zaslona, IG

"Dirka ni bila organizirana skladno z varnostnimi zahtevami"

"Po zadnjih dogodkih na tako imenovani gorsko-hitrostni dirki Hillclimb Hrušica 2025, kjer je bilo v nesreči enega izmed udeležencev poškodovanih več gledalcev, se na nacionalni panožni Zvezi za avtošport Slovenije (AŠSLO) strogo distanciramo od te prireditve," so zapisali in poudarili, da "ta dogodek kljub podobnemu nazivu nima ničesar skupnega z uradnimi gorskohitrostnimi dirkami, ki so vpisane v koledar AŠSLO in potekajo tudi pod okriljem mednarodne avtomobilske organizacije FIA."

Kot so dodali, AŠSLO za prireditev na Hrušici ni dala soglasja, čeprav bi morali organizatorji zanj zakonsko zaprositi. Prav tako pa zveza svojim članom ni dovolila udeležbe na tej prireditvi, saj da ta "ni bila organizirana skladno z zakonskimi in varnostnimi zahtevami, zato nismo imeli nadzora nad zagotavljanjem varnosti udeležencev, obiskovalcev in ostalega osebja na prireditvi".

Oglaševanje

"Ta prireditev ni bila avtorizirana v okviru naše zveze," je za N1 povedal predsednik AŠSLO Mišel Zupančič. "Iz oglasov smo opazili, da se nekaj pripravlja, zato smo vse naše člane obvestili, da dirka ni organizirana v skladu z našimi in mednarodnimi pravili ter jim zato prepovedali, da se te dirke udeležijo," je dejal Zupančič in dodal, da Kulturno športno društvo Hrušica, ki je organiziralo dirko, ni član panožne zveze.

Po besedah Zupančiča je med člani AŠSLO več kot 700 licenciranih voznikov, ki nastopajo na uradnih dirkah v Sloveniji in tujini.

"Po našem mnenju je bila to nelegalna prireditev. Stališče AŠSLO je, da prireditev ne bi smela biti izvedena," so poudarili na zvezi.

Image: 295376561, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no
Fotografija je simbolična (Foto: Profimedia)

Kot je pojasnil Zupančič, je dirka nelegalna, ker bi morale biti vse dirke v Sloveniji, ki vključujejo avtomobile, organizirane v soglasju z AŠSLO. "To smo večkrat pojasnjevali upravnim enotam in ministrstvu za notranje zadeve (ki dajejo dovoljenja za prireditve, op. p.)." Po besedah Zupančiča omenjena prireditev verjetno ni bila prijavljena kot dirka, ampak "kot srečanje ali kaj podobnega, zato jo je upravna enota odobrila".

Oglaševanje

Hrušica Hillclimb 2025 je amaterska tekma na primerjalni čas na, kot so zapisali organizatorji, slikoviti in zahtevni progi od Hrušice proti planini Mežakla.

Vprašanja v zvezi z dogodkom smo naslovili tudi na Kulturno-športno društvo Hrušica, ki je na spletni strani navedeno kot organizator prireditve. Odgovore so nam obljubili v prihodnjih dneh.

Organizator dirke: "Gledalce smo z odseka pred dirko odstranili"

Se pa je kot organizator dogodka na Tik Toku oglasil Rok Kostanjšek, ki je predstavil svojo plat zgodbe. Kot je dejal, so gledalce na odseku, kjer se je zgodila nesreča, večkrat opozorili, da tam ne smejo biti. "Bili so tudi odstavljeni s tega mesta, saj dokler te točke niso prazne, mi dirke nismo začeli," je dejal. Vendar so se po njegovih besedah očitno gledalci kasneje znova vrnili na to nevarno točko.

Oglaševanje

Kostanjšek se ob tem ne strinja z oceno zveze AŠSLO, da je bil dogodek nelegalen. Kot je dejal, so dirko prijavili po vseh legalnih postopkih, na dogodku pa so bili prisotni tudi reševalci, policisti in gasilci, ki so prisotni na dogodkih zveze AŠSLO. Ob tem je dejal, da niso organiziralo gorsko-hitrostne dirke ampak "vožnjo na primerjalni čas po zaprti cesti".

@kostanjsekrok

Sporočilo za javnost: Hillclimb Hrušica

♬ original sound - Rok Kostanjsek

Kot je videti na posnetku, so gledalci stali tik ob cesti na meji, kjer se začne varnostna ograja. Ta ni zadržala avtomobila, ki se je zaletel v gledalce in zdrsel po gozdnem pobočju.

Stroga varnostna pravila

Kot je za N1 opisal predsednik AŠSLO Mišel Zupančič, na dogodkih pod njihovim okriljem poskrbijo, da so organizirani po predpisih in "na najbolj možen varen način", kljub temu da pri avtomobilskih dirkah tveganja ni mogoče popolnoma izključiti.

Oglaševanje

"Če se dirke organizirajo v okviru nekih drugih društev, ki nimajo tega znanja in izkušenj, ki niso del mednarodnih povezav, pa lahko pride tudi do težav, ob čemer pade madež na vse avtomobilske prireditve v Sloveniji," je poudaril.

Dirke pod okriljem zveze imajo natančne varnostne načrte. "Varnostni načrti se vsako leto dopolnjujejo in natančno je določeno, kje so lahko gledalci in kje ne, tako zmanjšamo tveganje na minimum. Naši strokovnjaki poskrbijo, da na takih izpostavljenih mestih ni gledalcev, določene so prepovedane cone za gledalce. Imamo usposobljene športne funkcionarje, ki skrbijo za spoštovanje reda," je opisal in dodal, da protokol določa, da tik pred začetkom prireditve še enkrat pregledajo progo, ali je vse v skladu z varnostnim načrtom.

"Če bi naši opazovalci pred dirko opazili, da so nekje na nevarnih mestih gledalci, jih je treba ali premakniti na varno mesto, ali pa ne sprostiti tiste hitrostne preizkušnje – tudi to se je že zgodilo," je povedal predsednik zveze.

hrusica map
Foto: Zemljevid proge Hrušica Hillclimb, Instagram

Policisti so bili o dogodku obveščeni v soboto okrog 13.45. Opravili so ogled in nadaljujejo zbiranje obvestil o vseh okoliščinah ter vodijo postopek, ki še ni zaključen.

Dvema osebama, ki sta bili lažje telesno poškodovani, in eni, ki je bila huje poškodovana, je na kraju pomoč nudilo zdravstveno osebje, nato pa so jih z reševalnim vozilom prepeljali v Splošno bolnišnico Jesenice. Dve osebi sta bili pregledani in odpuščeni v domačo oskrbo, eno pa so po opravljeni nujni oskrbi in diagnostiki premestili v UKC Ljubljana.

Na AŠSLO so vsem poškodovanim zaželeli kar najhitrejše okrevanje in dodali, da upajo, da v prihodnje do takih nelegalnih prireditev ne bo več prihajalo.

"Avtomobilski šport je nevaren in nesreče se lahko zgodijo tudi tam, kjer je za varnost odlično poskrbljeno in kjer nastopajo licencirani tekmovalci. Zelo pomembno pa je sprejeti vse potrebne preventivne ukrepe, da možnost težjih nesreč spravimo na minimum," so še poudarili.

Odzvali so se tudi na občini Jesenice, ki je v skladu s svojimi pristojnostmi organizatorju prireditve izdala dve upravni dovoljenji, in sicer dovoljenje za zaporo ceste in dovoljenje za uporabo javne površine. Slednje ureja parkirna mesta in postavitev opreme za prireditev, med pogoji pa je med drugim navedeno, da mora organizator poskrbeti za odpadke in vrnitev prostorov v prvotno stanje po zaključku prireditve.

V dovoljenju za zaporo ceste pa je med drugim zapisano, da je organizator odgovoren za postavitev dodatne prometne signalizacije. "Prejemnik dovoljenja mora zagotoviti nemoteno in varno izvedbo prireditve in zagotoviti varnost vseh udeležencev prireditve. Prostor, kjer se bo izvajala prireditev, mora biti ustrezno in predpisano zavarovan, tako, da ne bo ogrožena varnost prometa na občinski cesti," piše v dovoljenju in še, da na občinskih cestah, za katere se izdaja dovoljenje za prireditev, ni dovoljeno ''driftanje'', zaradi preprečevanja poškodb na bitumenskih zalivkah.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih